"Det är så jag alltid varit och så alltid kommer va liksom..."

Kom bara och tänka på en sak när jag gick mina ca 48 meter hem från jobbet nyss. Jag stör mig lite på när folk säger något, och när man ifrågasätter eller bara frågar om det så svarar dom typ: "men det är sån jag är och kommer alltid att vara liksom..." Eller, "Det är min åsikt och det står jag för och kommer alltid göra"...

Det låter så... omoget för mig?? Det är som att säga "Det lärde jag mig att tycka när jag var fem och det kommer jag alltid att göra"...

Jag ser nya lärdomar och nya åsikter eller vad man ska kalla det, som utveckling! Självklart kan jag vara ganska fast i vissa åsikter, och kan ha varit eller tyckt på ett sätt länge för att jag har trott eller känt att det varit rätt, men skulle någon komma med en "klokare" åsikt som jag inte ens har tänkt på, eller rmed ny fakta som inte har legat bakom mina åsikter så är jag öppen för att tänka om och lära mig nytt. Det är det som är tjusningen med många diskussioner, jag lär mig se saker ur ett annat perspektiv, och utvecklas.

Nu när jag har sagt det så tänker jag säga igen att jag längtar till Thailand!!! Jag trivdes inte sådär jättebra när jag väl var där trodde jag, men ända sedan jag kom hem så är det dit mina tankar vandrar när jag vill ha lugn och ro och semester. Jag längtar tillbaka. Eller så vill jag åka någon helt annanstans, typ Alaska eller nåt. :o) Vidga mina vyer.

Nu ska jag gå och ta bort färgen från ögonfransarna (så jag slipper mascara) och sen lägga mig och vila en liten kortis.

Puss på er sålänge.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Svara var du vill så länge du svarar! :)

Skumt, skumt, har inte fått nått mail alls, dem kanske inte fick komma in i Thailand...kanske inte hade rätt visum? Ehm... TÖNT!

...eller det kanske är så dem är för det är så dem alltid har varit, liksom!?

Pröva maila igen! :)

2008-06-03 @ 09:53:40
URL: http://solskenknogarskenben.blogg.se
Postat av: Johan (Joppe)

HAhaha... Alaska. Du är bra söt du vännen!!! ;)

2008-06-03 @ 21:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0