Klös i ögat och skön träningsvärk...

God morgon!!! Jag kom hem från föräldrarnas landställe igår och då min axel har blivit myyycket bättre sen jag slutade jobba på försvaret med hundarna så bestämde jag mig för att börja köra styrka ordentligt på gymet igen!!! *skööönt* ;o) Så jag var på gymet igår och körde biceps och rygg... och det var så jävla skönt!!! Jag drack en red bull innan och den gjorde faktiskt susen, jag fick bra egergi... inga vingar dock. Jag tror dom ljuger på reklamen.

Idag har jag lite träningsvärk framförallt i biceps, så jag märker att musklerna inte är vana vid att träna så hårt pga min långa vila men snart ska dom vara ikapp igen. :o) Jag ska vara försiktig med vänster axeln dock... självklart.

Och i morse skulle jag göra något jag tror ja skulle klia mig i ögat eller gnugga under ögat eller nåt... så råkade jag klösa mig lite lätt i höger öga. Eftersom att jag laser opererade ögonen för något år sedan så gör en lätt klösning jäääävligt ont!!! Det är samma sak om jag målar mascara och råkar peta mascaraborsten i ögat (inte för att det är något jag gör regelbundet men klart det har hänt) så gör det så f--ing ont och ögat rinner och är rött i en halvtimme timme efteråt.
Jag ser jättebra efter operationen men ögonen är extra känsliga om det väl händer något. Fast det var helt klart värt operationen! Så underbart att slippa krångla med linser.

Det var en på landet som sa två jävligt roliga saker i helgen... tycker jag iallafall... :o)

Den första var när min katt kom hem på kvällen efter en dag ute i skog och mark och jag satte mig med honom i soffan och började plocka fästingar. Jag bad en ta emot fästingarna och kasta dom på brasan (öppen spis inne).. (tilläggas bör att jag är sjuk djurvän... dödar inte ens myggor men jag resonerar så att fästingar faktiskt kan smitta och döda både mina djur och människor så dom behöver faktiskt försvinna... Myggor i Sverige dödar ingen så dom viftar jag bara bort. Jag gillar inte att döda fästingar heller men har bestämt mig för att det är dom eller vi... KAN vara iallafall... )

Så! Han kastar dom i brasan... och jag plockar fler och fler från katten och ger till honom. Tillslut säger han: vafaaan vad många... är det inte lättare att kasta in hela katten? ;o) Jävla pucko.

Det andra roliga var när jag plockade bort en fästing... och tyckte att det såg ut som att två ben från den satt kvar på katten. -Saknar den några ben? Frågade jag honom... då började han räkna, ett, två, tre... fyra... fem..... och sex. Nejdå denhär har sex ben. Säger han... Konstigt tyckte jag, det sitter ju verklligen två ben kvar, får jag kolla på den? Så tittar jag på fästingen... och jodå... den har sex ben. TVÅ på ena sidan och FYRA på andra??! Det tyckte han såg normalt ut?? :o) Hahahahahahaha!!!

Jaaadu det var roligt. :o) Jag skrattade den kvällen så tårarna rann. Jag skrattar ofta. :o)

Nu ska jag göra mig iordning lite, får besök kvar. Sen booorde jag flytt packa idag... en liten påminnelse till mig själv bara. :o)

Ha en härlig dag!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0