Filmtips... "Rec" och en annan riktig pärla...

Som jag misstänkt så somnade jag efter ca halva filmen, men idag såg jag klart den!!! Och den var fan... läskig. Obehaglig... inte sådär asläskig så obehaget/pirret sitter kvar i kroppen i flera dar efteråt men helt klart värd att se. Jag gillar när filmer är på andra språk än engelska och svenska (vilket påminner mig om Pans labyrint... återkommer om den snart... ) det blir lite verkligare då på något sätt. Denna var på spanska och jag gillar japanska rysare också.

Jaaa sen var det ju Pans labyrint!!! Inte så många som sett den va?? ;o) Gör det. Det är en underbar vuxensaga som  handlar om en liten flicka som lever i Spanien efter inbördeskriget. Flickan lever med en ny far som inte alls är trevlig, och det är långt ifrån lugnt efter kriget... och mitt i kaoset så smiter flickan iväg till en hemlig värld där hon träffar otroliga och lite skrämmande varelser, och får uppdrag som måste lösas. Det kan låta lite barnsligt och fantasifullt men den är allt ifrån barnslig. Den är verkligen jättebra, jätteledsam, mörk och jätteimponerande. Också här talas det spanska...

Nu fick jag en väldig lust att se filmen igen. :o) Men jag har en tårta i ugnen... eller en tårt botten. Hoppas inte mitt kära födelsedagsbarn läser dethär innan i morgon bara. :D

Jag måste duscha av hunden också hon har lekt och röjt bland vatten och smuts i dagarna så behöver nog shamponera igenom henne lite... Det var länge sedan sist. :o) Och så får vi se om jag går en lång promenad senare... kanske... kanske inte. :o)

Ska kolla min telefon nu, har inte sett till den på ett tag... :o) Hej så länge...

Kommentarer
Postat av: Anonym

har faktiskt hört talas om den filmen - pans labyrint, har du nämnt det innan? hm. minns inte. men den ska jag se.. när det dagsljus så jag vågar titta på den själv ;)

2008-06-16 @ 22:17:47
URL: http://emmilou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0