Skräckis tips...

Som jag nämt tidigare så är jag löjligt kär i skräck filmer. Jag gillar när dom är ryyysliga sådär så det kryper i kroppen och man inte riktigt vågar sätta ner fötterna på golvet, och när dom spelar hjärnan lite spratt. Har lite svårare för splatter filmer och filmer som bygger sin skräck på att äckla med blod och snusk.  Det ska vara väl genomtänkta rysare som skrämmer med nya obehagliga effekter och smarta idéer.


Nu ska jag ge mig på och se den spanska rysaren "Rec"... Jag har hört att den ska va skit läbbig men det återstår att se.
Än så länge har jag inte impats av så många rysare, men några som jag verkligen blivit lite nojig av är: Blair witch... FAKTISKT! Ettan... såg den på bio ett par gånger och hela grejen var så ny och blev så verkligt obehaglig så jag blev verkligen skrämd. Fick dendär sköna obehagliga känslan av att vara riktigt rädd ni vet?

Sen såg jag den japanska versionen av The ring (Ringu) när den precis hade kommit och den var också faaan så obehaglig första gången. Sen har det blivit en sån trend med Sadakos mörka blöta hår och hennes hackiga rörelser i massa filmer så det har liksom sabbats med tiden men första gången jag såg det så vart jag riktigt skitis.

Och så har vi ju Hostel!!! Har ni inte sett den så gör det... och tvåan är tamejfan MINST lika bra. Dom är lite väl snuskiga emellanåt med lite mycket blod och skärande i kroppar på olika sätt men det rysliga och obehagliga tar över så dom är grymma.

Jag har nog några fler på lager men jag återkommer med dom...

Nu är mitt the vatten klart och filmen redo så jag ska krypa ner i soffan... Risken att jag somnar är iof inte så liten, men jag sov en hel del efter nattjobbet idag så kanske orkar hålla mig vaken ett tag iallafall... ;o)

Godnatt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0