Vänt på dygnet lite... och jag älskar det. :)

Inatt kom jag hem från kvällspromenaden med min kompis och henns hundar vid halv ett. :o) Det började med att jag träffade ett par andra kompisar med deras hund och strosade lite, sen mötte vi upp den ajdra kompisen och de första två gick hem. Tanken var väl inte att vi skulle gå sååå himla långt för klockán var ändå runt nio halv tio gissar jag (vet inte riktikgt)... men varje gång vi kom till ett vägskäl som innebar "hemåt" eller "lite till bortåt" så vart det "äh, vi tar en lite längre sväng va??" :o) Och vi gick och pratade så tiden bara rann iväg... Så plötsligt var det missi nassen och vi hamnade utanför hennes port och stod där och pratade ytterligare ca en halvtimme. :o)

Sen gick jag mina fem minuter eller vad det kunde tagit hem till mig, och mötte mina två söta grannar ute med deras hundar... och de följde med upp en sväng och hämtade en sak och pratade YTTERLIGARE litegrann... :o) En skit trevlig och skön kväll (många tusen steg på stegräknaren... ;o)... )

Nu sitter jag och dricker mitt underbara morgon kaffe klockan elva på förmiddagen... vaknade halv. :o) Och det känns som att det inte gör så mycket för jag får så mycket ut av att leva på kvällarna det är så mycket liv då på sommarhalvåret... Och de flesta sover eller jobbar ju ändå på mornarna och förmiddagarna det är bara jag som har så muppiga tider som jobbar nätter eller börjar tio på helger. Jag har börjat inse att det inte är nån idé att få ut folk på långa promenader eller äventyr vid nio på mornarna så jag sover nån timme längre istället och har mycket mer tid att spendera med vänner och familj. :o)

Nu ska jag på in i badrummet och göra mig iordning sen ska jag ut och träffa en kompis igen. Oxh sen booorde jag börja flytt packa lite... Det är inte många dagar kvar nu... :S

Kram å ha en underbart härlig dag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0