Hem ljuva hem... och lite träningssnack...

Nu är jag hemma igen efter festen. Jag stack när det faktiskt var som trevligast men längtade hem till lägenheten och sängen nu när jag varit borta några dygn. Det var alldeles lagom att komma hem nu och det var en trevlig fest. :o)

Nu har jag varit ganska onyttig några dar. Lite svårt att inte vara det när man bor ett gäng på en kursgård och lagar mat tillsammans och har jättetrevligt. Det har visserligen varit ganska eller väldigt nyttig  mat, och mitt fika har bestått av knäckebröd med messmör oftast. Men någon dag blev det glass, någon dag bullar och någon pannacota. :S Lite såntdär blev det. Syndigt gott och värt det (tror jag?) men nu är jag hemma igen och nu börjar vardagen och jag ser faktiskt fram emot att gå och lägga mig lite halv hungrig på kvällarna (blev mycket sen middag där)  och gå ganska mycket över 10 000 steg nästan varje dag. Eller springa såklart. (har börjat med stegräknare)... vi har tävling på jobbet som jag tänkte vinna. Jag och min grupp ska gå flest steg. Och jag ska gå flest i min grupp hade jag tänkt. Bara ingen fuskar för då blir jag arg. Det är lätt att fuska nämligen men det är fult.

Jag rörde iof på mig mycket under kursen så kanske har jag inte gått sååå mycket back.

Axeln blev faktiskt bättre under dagarna på kursen. Jag blev ganska avslappnad och jag tror det sitter mycket där. Idag känns den sådär igen måste jag säga, men jag har insett att jag måste lägga om lite rutiner för att hålla smärtan på avstånd. Däremot saknar jag att styrketräna. Jag har inte vågat direkt men jag tror jag ska gå och lyfta lite hantlar nu snart faktiskt och försöka undvikta att belasta axeln, för det säger kiropraktorn bland andra att jag kan göra.

Jag kommer ihåg när jag var yngre, och upplevde nya fina ställen i naturen. En ny strand, såg en solnedgång, en fin skogs dunge... Det väckte verkligen känslor i mig, och jag kunde sitta kvar där länge och bara känna ett lugn. Det har jag inte känt på ett bra tag. Det är som att jag inte har "tid" att känna. Och i dagarna nu så har jag faktiskt återupplevt lite sådant och känner att det är viktigt för mig att hitta tillbaka till det...

Nu ska jag glida in på tv.nu. Hämta mina hantlar och ställa mig framför tvn och träna lite.

I morgon är jag ledig hela dagen. Jag ska ha det så skönt. :o)

Godnatt... hoppas ni har det skönt ni som sitter hemma i natten och hoppas ni som är ute och dansar och pulsar har en trevlig kväll och kommer hem lyckliga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0