Hittade en liten sak som jag älskar idag...

Jag var på maxi och skulle bara köpa kattsand och lypsyl... jag ÄR lypsylberoende, jag är medveten om det... men ser inte det beroendet som så jätte jobbigt. Det hade kunnat varit värre... eller tror ni det finns ALM (anonyma lypsyl missbrukare) grupper? Jag ska inte gå med isåfall. :o)

Hursomhelst... skulle köpa LYPSYL. Orginalet. Det är det som funkar bäst, sen finns det ju massa alternativa läppsalvor och glanser med jättesöta goda dofter och färger men dom har en tendens att faktiskt torka ut läpparna mer än vad de hjälper. Och jag har tyckt att detta varit lite synd då jag är väääldigt mycket för dofter. Jag har ett grymt luktsinne och har alltid haft (jag brukade kunna säga vad tjejerna i skolan senast hade tvättat sig med för shampoo bland annat) och jag påverkas starkt av dofter. Det är det som starkas väcker minnen i mig, väcker känslor och tankar. Och så fanns den där... bland Lypsylerna... ett lypsyl för barn... MED JORDGUBBSSMAK!!! Jag var lite skeptisk först för allt med lukter och lite färg brukar vara annorlunda, men detta känns iallafall än så länge verkligen som orginalet., men luktar jäääääättegott!!! :o) Den är 4 kronor dyrare än den vanliga, och jag TROR den är lite mindre... men det gör inget, jag kommer att fortsätta köpa den. Jag älskar min lilla rosa jordgubbsdoftande lypsyl. :o)

I övrigt så har jag vair ute och sprungit ikväll igen... super duper skönt. :o) Har lyckats gå ner 1.5-2 kilo oxå, och tänkte väl ta ett par kilo till, sen är jag nöjd. :o)

Hunden har varit och bara varit hund idag. Har varit så mycket träning och diciplinerade saker på sistone så ikväll fick hon tok röja med bästa hund killen ett bra tag. Å dom hade jättekul. Och jag tycker om att titta på hundar som leker och kommunicerar... Det är nästan altid något nytt kan man lära sig eller börja fundera över. Och ibland bara ha kul åt.

Jag tror inte jag har missat Seinfeld så ska shaka min proteindrink och sen krypa ner i soffan... eller nej föressten jag tar nog sängen och titta på det. :o)

Godnatt alla snälla... och god natt och lite kärlek till er andra med ni behöver det nog oxå...

Puss

Kommentarer
Postat av: Emma

Du har alltid varit lypsyl tokig,men jag tror du var mer extrem när du var yngre... ;)

Kärlek!

2008-05-21 @ 13:11:26
URL: http://emmilou.blogg.se
Postat av: kim

Älskar oxå den lypsylen du nyss har hittat, helt underbar :D
kram

2008-05-21 @ 21:02:33
URL: http://frobec.blogg.se
Postat av: emma

du borde skriva blogg varje dag tycker jag... underhållande :)

2008-05-21 @ 21:27:16
URL: http://emmilou.blogg.se
Postat av: Johan (Joppe)

ALM hahaha... det vore verkligen nå för dig vännen!
Tycker det är jätte roligt att läsa din blogg. Mycket underhållande & annorlunda. Har svårt att ibland förstå att det verkligen är DU som skriver... :)
Ja kärlek behöver vi alla!
Puss & Kram

2008-05-22 @ 14:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0