Väder och vind... Och lär dig att vara snäll mot dig själv...

Jag gick hem från jobbet nyss, och solen sken litegrann... men det var mörka tjcka moln på himlen så kontrasterna mellan skugga och sol på vart ganska tydliga... och så kände jag de kalla vindarna som förmodligen betyder att det kommer regna när som helst. Det var underbart! Jag älskar vädrets krafter, och jag tycker faktiskt väldigt väldigt mycket om regn!!! Det finns nog inte mycket som slår att bada utomhus när vädret är milt, och det regnar. Det är något  riktigt speciellt över det...

I övrigt så sitter jag och äter bovetegröt med hallon... igen. :o) Jag ska förmodligen iväg till Nacka med en kompis snart, ska vila lite efter jobbet bara.

I morgon ska jag jobba med hundarna på dagen, sen ska jag på inflyttningsfest i Hässelby! Det ska bli skit roligt. :o) Festar så sällan men nu är jag verkligen sugen.

Min katt står och psykar min hund så hon börjar grina. Han brukar göra det. :o) Eller dom brukar leka... men det är på kattens villkor, och när han "bjuder in" till lek så vet lilla vovvan inte riktigt vart hon ska ta vägen först. Sen brukar det sluta med ett långt brottandes och kramandes mellan liten katt och ganska stor hund. Det är fashinerande att se faktiskt. :o)

Ett litet tips till folk som behöver peppa sig själva lite, och har en tendens att känna sig "dåliga" ibland. Försök att påminna er om era faktiskt starka och bra sidor, och gör inte era mindre sidor så stora. Säg inte till varker er själva eller andra att "Jag är så värdelös på matematik!" Utan säg istället att "matematik är inte min starkaste sida" eller "jag är inte så jätteförtjust i matematik utan håller hellre på med... " Osv. :o)

Kom att tänka på det när jag läste igenom en tidigare blogg och såg lite stavfel här och där. Min första tanke var: "Fan jag stavar som en kratta!". Men det gör jag faktiskt inte alls det, jag är väldigt bra på att stava. Däremot så slarvade jag nog lite den gången, eller hade kanske bråttom men det är okej! Och jag kommer att slarva igen. :o)

Det är bra att pepp talka sig själv! Det funkar. Och jag tror jag ska blogga lite mer om det fenomenet hädanefter. :o)

Puss och hej sålänge...

Kommentarer
Postat av: Andreas

Hm... "jag är inte så jätteförtjust i att tänka" :P

Å förresten, vad är bovgröt? ...och ett till förresten, HEJ!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0