Skendräktig hund och massor massor att göra...

Först en fråga: Har du haft en jobbigt skendräktig tik någon gång? Vad gjorde hon och hur jobbig var hon?

Min blir väldigt påverkad under skendräktigheten och jag längtar till det är över!!! Jobbigt för hunden och faktiskt jobbigt för mig med...

Jag har haft så sjukt mycket att göra sista dagarna och det blir INTE mindre kommande dagar. I morgon har jag två möten a´2 timmar vardera sen är det föreläsning på klubben som jag tänkte gå på. Ikväll var jag på informationsträff inför räddningshund utbildningen som jag iallafall ska börja gå... Får se hur långt jag orkar men jag hoppas på att kunna gå den. Får se hur långt hunden håller också såklart... men jag tror hon passar bra för det.

Jag gillar inte att stressa... gör det mycket sällan men sista dagarna har jag helt enkelt inte haft tid att ta det lugnt utan har gått från en uppgift till en annan och jag känner att jag inte riktigt har kontroll då... och det gillar jag inte. Jag behöver få samla ihop mig och mina tankar ibland. Ikväll ska jag skriva i min bok iallafall... försöka få lite ordning på allt snurr så jag vet vart jag har mig.

Jag gillar ju att ha saker att göra... absolut! Men det är ju lite annat i mitt liv just nu också som jag måste tänka på (vilket gör sig väldigt påminnt emellanåt så det är svårt att inte tänka på... :o)... ) och jag kanske inte orkar köra på i samma tempo som vanligt. Fast nästan! :o)


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Ibland saknar jag mitt gamla liv... det var rätt stökigt men när det har gått såhär lång tid, så tänker man inte riktigt på det stökiga utan bara det roliga. Vissa vänner som jag verkligen var thigt med, alla fester och upptåg... Musik, soluppgångar, spontana äventyr... Det var verkligen en rolig tid... OCH det hade sina baksidor... OCH jag har det lugnare och tryggare idag. Men det hade sin charm...

:o)

Nu ska jag gå och borsta tänderna... Jag använder sensodyn tandkräm mot ilningar och den funkar verkligen!!! Men det kanske inte är så bra att "bedöva" bort tecknena som säger dags att gå till tandläkaren? :o)

Puss och kram allihopa...








Kommentarer
Postat av: Kim

Beckan va skendräcktig typ HELA tiden mellan löpen, skit jobbigt, trött och sur o grinig dam....

Nu valde ja ju att kastrera henne inte bara pga de men de hjälpte. Nu vet ja nog att du inte kan göra de, men ja vet att de e sjukt jobbigt. Finns ju medicin för de annars.... lycka till

2009-04-29 @ 08:41:07
URL: http://frobec.blogg.se/
Postat av: Veronika

Mm läste att det finns det... och jag har hört att riskerna för vissa sjukdomar kan öka om dom har problem med skendräktighet... Vill ju inte medicinera i onödan men ska det dessutom vara en riskfaktor med skenet så kan det ju vara värt de. Hon är så fläng liksom... känns som hon har det jättejobbigt och det är under en så lång period. Först ska man inte få tävla under löpet, och sen inte KUNNA på 1.5 månad till för att hon är koko. :o) Hane nästa!!! s nää jag gillar att ha tik faktiskt... får se hur vi gör. :o)



Puss och kram vi hörs och ses!

2009-04-29 @ 11:05:35
Postat av: Dål

JAAAA,har fyra stycken slampor här.. Ja,slampor är dom! Fixa är bordellmamman,sen kör dom på allihopa hur som helst... När man säger åt dom slutar dom,viftar på svansen o går därifrån (förutom Fixa som stirrar på en med helt oförstående ögon "jag gjorde iiiingeting") SUCK!!

Lyssnar gjorde dom knappt innan heller,så på den punkten är det inte så stor skillnad haha

Sally flyger dock över vårt superbraiga staket som R byggde på framsidan för att förhindra hundsmitning :-P



puss

2009-05-02 @ 10:41:06
URL: http://hallonbumlingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0