Tacka gud för nässpray och alvedon. :o)

Vad skulle man göra utan det?? När näsan är så täppt så man bara kan andas med munnen och knappt det, och huvudet snurrar och känns bakfullt. Sen ska man dessutom ligga ner och sova på det... nä tacka guuud för framförallt nässprayen!!! Men alvedon knäcker när huvudet värker så man bara vill att allt ska vara tyst och försvinna typ...

Är det någon som kan svara på hur det kan skada att använda nässpray mer än tio dagar i streck som det står på flaskan?? Jag tänker ju då inte sluta använda det på tionde dagen om jag fortfarande är helt täppt. Inte en chans. Och hittils har jag inte skadat näsan tror jag... har dessutom grymt luktsinne, bättre än de flesta.

I övrigt så mår jag rätt bra... prioriterar människor som är snälla... sållar lite bort människor som är trubbel eller inte lika snälla. Jag vill att alla ska vara kärleksfulla. :o) Glöm inte mit motto! Tänk goda tanken först. Allt blir mycket lättare då...

Ikväll är killen iväg på bandyn och det gillar jag, då är jag hemma själv med mina underbara pälsklädda vänner. Det är skönt med egen tid.

Jag önskar bara att min förkylning går över snart så jag kan motionera lite igen... tredje förkylningen denna vinter KUL!!!

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Kim

fan va jobbigt att va förkyld så ofta som ja har fått för mig att du e.... vad ja har hört e att man kan bli immun mot nässprejjen sen att den förstör något I näsan som gör att du e snorig OFTARE!! kanske hela ditt liv, om du fortsätter överanvända nässprej.... är inte säker men.... allt bra annars?

2009-02-26 @ 18:08:06
URL: http://frobec.blogg.se/
Postat av: Nika

Mm men jag är ju nästan aldrig sjuk i "vanliga fall"... nu är det ju andra omständigheter för tillfället (inga detaljer) och verkar som att jag blir sjuk titt som tätt. :o)



Jag tror inte jag över använder nässpray... jag missbrukar inte, jag brukar. :oD



Allt e rätt bra annars. Jättetrött just nu... Hoppas ni har det bra. :o)



KRAMAR

2009-02-28 @ 01:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0