Vår i luften, och allting måste inte vara perfekt.

Det kändes verkligen som att våren var påväg idag... det var inte speciellt soligt och inte ens speciellt varmt, men ändå. Man känner det på något sätt. Inte sant? :o) Jag älskar våren... vårkänslorna börjar spira, bäckar och vatten börjar låta och leva och det poppar upp små färgglada blommor här och där... Dettusom har det inte hunnit för varmt än utan man kan fortfarande gosa i någon mysig halsduk och ett par vantar...

Jag har varit ganska pigg och kry på sistone... Blivit av med förkylningen (igen) och idag var jag ute på tre promenader faktiskt. En ganska lång på förmiddagen... sen en halvlånkort mitt på dagen (me grannen) och sen en liten kort nu på kvällen. :o) Duktig!

Min hund har betett sig så jävla bra på sistone, och i vanliga fall brukar jag bli rätt påverkad om hon INTE är "perfekt"... jag har så höga krav på mig själv. Men ikväll på sista promenaden betedde hon sig inte "perfekt" utan gjorde ett hyss som innefattade en tom oljig grilladkyckling-påse. Jag blev lite irriterad men när hon väl hade "lyssnat på mig" så kände jag trots allt att allting behöver inte ALLTID vara perfekt!!! Visst är det skönt? :o) Saker kan vara good enough liksom...

Vad gäller saker jag gillar och gillar mindre just nu så kommer en liten lista här:

Gillar:
Vårvatten.
Kamimollte på kvällen...
Att skratta...
Snälla och glada kompisar...
Ge folk dom komplimanger som jag faktiskt går och tänker på... Det ger så mycket att bara slänga iväg ett sms eller mail och tala om dom!
Lägga mig i sängen på kvällarna, sätta i mina öronproppar och läsa bok... ELLER om det är radioteatern på så åker lurarna i. :o)

Mindre gillar: (finns inte så mycket idag... men en jättebra dag är när jag inte har någon punkt här. :o) )
Nästäppa...
Folk som jobbar i "mycketsnackochlitenverkstaden"... så onödigt och ack så tröttsamt.


Jag ska snart koka en kopp te... sitta uppe ett tag, sen lägga mig och lääääsa och kanske lyssna på radio med lurar... så mysigt!!! :o)

Kram och godnat...!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

man känner det på sig, att våren är på väg..

man får mer ork till saker och ting.



( ett litet sms betyder så mycket! )

krama!



2009-03-16 @ 22:53:04
Postat av: Anonym

och inlägget var från emmilou :)

2009-03-16 @ 22:53:35
Postat av: Veronika

Ni verkar bestämt er för att stanna? Tycker jag är klokt... :) Och nej precis, det gör du inte. Det är mycket du inte gör... ;o) Men jag älskar dig ändå, du är charmig som få... :o)Rimmet var INTE med flit! :oD

2009-03-20 @ 17:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0